poradniki zdrowy dom

Naczynia do zdrowego gotowania

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj! )
Loading...

W świecie science fiction roboty gotują ludziom posiłki i zajmują się domem. To trochę smutny obraz ponieważ gotowanie może sprawiać mnóstwo radości. Przy odpowiednich naczyniach wysokiej jakości własnoręczne tworzenie potraw jest jak sztuka. Można to porównać do majsterkowania i malowania obrazu w jednym. Trzeba posiadać pewne umiejętności techniczne, własny styl oraz smak. Wśród wielu rodzajów naczyń jest kilka perełek, które pozwolą na zdrowe przygotowanie jedzenia. Przekonajcie się, które są najbardziej opłacalne.

Nic nie przebije pary

garnek
źródło: http://www.stolzpowylamywanyminogami.com.pl

Gdyby posegregować wszystkie metody gotowania, to właśnie gotowanie na parze zajęłoby pierwsze miejsce. Argumentacja jest bardzo prosta. Po pierwsze nie tracimy żadnych składników odżywczych i mikroelementów – żadnych! Druga sprawa, to prostota związana z dosłownie jedną czynnością. Wkładamy jedzenie do garnka i czekamy, od czasu do czasu monitorując sytuację przez przeźroczystą pokrywkę z dziurkami. Ostatnia rzecz, to uniwersalność i oszczędność czasu. Wszystkie naczynia do gotowania na parze posiadają dwa garnki z dziurami (czasem bywają 3), do których możemy włożyć zarówno mięso, warzywa jak i dania, które przeznaczymy do odgrzewania. Gotujemy 3-4 rzeczy w tym samym czasie w oddzielnych garnkach. Niezwykle proste, oszczędne i zdrowe rozwiązanie. W przypadku tych naczyń do gotowania na parze wybierajcie te ze stali nierdzewnej (kliknij).

Patelnia i grill w jednym

mięso
źródło: https://pixabay.com/pl/

Z klasycznym grillowaniem jest jeden znaczący problem. Ogień do którego wpada tłuszcz wytapiany z mięsa zmienia się w parę wodną i wraca do mięsa w postaci rakotwórczych związków. Dzieje się tak tylko gdy korzystamy z rusztu i ognia. W przypadku patelni grillowych posiadających specjalne wyżłobienia przypominające ruszt jest inaczej. Nie ma ognia i dymu, czyli nie ma rakotwórczego dymu. Grillowanie mięsa na takiej patelni polecane jest każdemu. Pamiętajcie tylko o delikatnym posmarowaniu wystających części olejem ryżowym, smalcem lub olejem kokosowym. Ważne by był to tłuszcz nasycony, który najlepiej nadaje się do pracy z wysokimi temperaturami i nie tworzy związków TRANS!

Żeliwo zdrowsze niż myślisz

gotowanie
źródło: https://pixabay.com/pl/

Z jakiego materiału wykonane są twoje klasyczne garnki? Jeżeli z żeliwa masz wielkie szczęście. To jeden z zapomnianych materiałów, który będąc praktycznie niezniszczalny przy gotowaniu niesie ze sobą zdrowie. Chodzi o delikatne uwalnianie żelaza do jedzenia, które jest ważnym minerałem potrzebnym dla zdrowia. Żeliwo nagrzewa się długo, ale trzyma ciepło lepiej niż jakiekolwiek inne żelazo na rynku. Do gotowania zup i robienia gulaszów wybierajcie garnki z żeliwa a sami odczujecie jego pozytywne dla zdrowia właściwości.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj! )
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *