Bez kategorii poradniki

Popularne odmiany kawy nie mniej zdrowe od klasycznej

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj! )
Loading...

Badania przeprowadzane od lat na kawie pokazują, że nie jest tak złym napojem jak się wydaje. Przypisywane do niej właściwości związane z wypłukiwaniem magnezu są powoli dementowane. I jak wynika z badań spożywanie jednej małej czarnej dziennie może przynieść nam więcej korzyści zdrowotnych. W klasycznej formie bez jakichkolwiek dodatków jest najzdrowsza. Zmielone ziarna i zalane wrzątkiem nie przebiją pod tym względem żadnej wersji. Ale mało kto lubi czysty smak kawy.

Zdrowa Latte królową smaku

latte
źródło: https://pixabay.com/pl/

Popularność odmiany Latte wiąże się nie z dodatkiem słodkiego mleka a specyfiką i jakością ziaren używanych do jej parzenia (tutaj). Pasteryzowane mleko krowie nie jest produktem zaliczanym do grona najzdrowszych. Dużo lepszą opcją jest mleko od kozy lub ostatecznie surowe krowie mleko nie poddane żadnych obróbkom cieplnym. Wtedy nasza kawa latte będzie trunkiem zdrowym i smacznym. Należy pamiętać, że w klasycznej odmianie Latte używa się tłustego mleka spienionego w temperaturze około 50-60 stopni. Dopiero wtedy uzyskamy odpowiednią konsystencję napoju. Po odczekaniu kilku minut możemy wlać do naszego spienionego tłustego mleka kawę, która utworzy trzy warstwy. Niektórzy dodają jeszcze miód, cukier, kakao lub słodziki naturalne. Jeżeli chcecie by było bardziej słodko proszę bardzo. Ale wiedzcie, że odchodzicie nieco od klasyki.

Caffe Lungo i Americano

W związku z tym, że odmiany „białe” kawy są szeroko rozpoznawane i bardzo promowane w ostatnim czasie chciałem wspomnieć o czarnych kawach, które przypadną do gustu każdemu, kto nie lubi mleka i nie toleruje laktozy oraz słodkich dodatków. Mocna caffe Americano okazuje się być jedną ze zdrowszych odmian ze względu na brak alkaloidów powstałych w procesie zbyt długiego parzenia. Przepis na nią jest banalnie prosty. Wystarczy zaparzyć podwójne espresso i parzyć nieco krócej niż zwykle. Przelewamy je do dużej filiżanki lub kubka po czym zalewamy jeszcze gorącą wodą. Możemy dodać naturalny słodzić do smaku. Wydaje się, że Americano to nic innego jak rozwodniona kawa espresso. Właściwie to prawda, ale ważne jest by odpowiednio szybko skończyć parzenie i dodać od niej gorącej wody. W przypadku Lungo chodzi o długi czas parzenia. Ale spokojnie proporcje wody oraz czasu oczekiwania sprawią, że ostatecznie będzie, to trunek zdrowszy od klasycznego.

mała czarna
źródło: https://pixabay.com/pl/

Pamiętajcie, że każdą odmianę kawy można kupić jako tak zwanego „gotowca”. Występują różne formy od kapsułek po opakowania do zalania wrzątkiem z rozpisaną instrukcją ilości wody. Mity rozpowszechniane odnośnie picia kawy zwykle dotyczą ludzi nie znających umiaru. Dla każdego zdrowego człowieka jedna filiżanka dziennie będzie czymś prozdrowotnym. Pamiętajcie żeby wybierać odmiany ze świeżo mielonych ziaren i rzadziej pić kawy rozpuszczalne.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Zagłosuj! )
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *